Muzeul „Grand Hotel Sofianu”
Lucrarea face parte din colecția „Flori din Gradina Raiului”, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 30 x 30 cm, anul realizării lucrării este 2010
Marius Cristea ne conduce silenţios prin Grădina Raiului în a VI-a zi a Genezei, ziua în care florile de măr nu erau încă fructe ale ispitei către Păcat.
Expoziţia deschisă la Galeria de Artă METOPA din Piteşti, sub acest generic, de către pictorul Marius Cristea este o demonstraţie de eleganţă, rafinament şi modernitate. Artistul propune, prin panotajul lucrărilor pe simeze, un ritm muzical, bazat pe şirul lui Fibonacci; astfel aşază sub forma polipticului
3, 5, 8, lucrări pe care le amplifică sau simplifică, în funcţie de dominanta cromatică.
Prof. ION PANTILIE, pictor
– Cafeneaua Literara Nr. 7/82/2010
Muzeul Galeriei de Artă „Rudolf Schweitzer – Cumpăna”
Lucrarea este compusă din patru fragmente, face parte din colecţia Izvorul Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, anul realizării lucrării este 2012
-dimensiunea fiecărui fragment este de 30 x 30 cm
-dimensiunea dipticului este de 60 x 60 cm
-Fragmentul 090 cu textul Tatăl Nostru în Lb. Macedoneană din Izvorul Vieții este împreună cu fragmentul 059 (5) Flori din Izvorul Vieții
-Fragmentul 093 cu textul Tatăl Nostru în Lb. Slovacă din Izvorul Vieții este împreună cu fragmentul 068 (14) Flori din Izvorul Vieții
De la orice cuvânt poate începe o poveste din care să se desprindă în cele din urmă o idee. Germinația logosului și devenirea sa transfigurată, fară nicio îndoială, poate deveni sub semnele frumosului artă. Pot fi invocate nenumărate exemple pornind de la valoarea estetică pe care o avea în orientul îndepărtat caracterul, litera trasată în tuș pe o stampă, sau cuvântul bogat transformat în ornament în islam, până la caligramele lui Apollinaire de la începutul secolului trecut și suita exemplelor putem spune că nu are sfârșit.
Radu George SERAFIM
Lucrarea este formată din patru coloane ce au în componența lor câte patru fragmente, după cum urmează:
Muzeul „Dunării de Jos” Călărași
Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 130 x 120 cm. Anul realizării lucrării 2012
– Fragmentul 078 cu textul Tatăl Nostru în limba Română
– Fragmentul 074 cu textul Tatăl Nostru în limba Aramaică cu alfabet cuneiform
– Fragmentul 075 cu textul Tatăl Nostru în limba Ebraică cu alfabet cuneiform
– Fragmentul 076 cu textul Tatăl Nostru în limba Aramaică Veche – transcrisă
– Fragmentul 100 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză
– Fragmentul 101 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză
– Fragmentul 102 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză
– Fragmentul 103 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă
– Fragmentul 104 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă
– Fragmentul 105 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă
– Fragmentul 106 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă
– Fragmentul 107 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă
– Fragmentul 108 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă
– Fragmentul 063 (9) Flori din Izvorul Vieţii
– Fragmentul 064 (10) Flori din Izvorul Vieţii
– Fragmentul 066 (12) Flori din Izvorul Vieţii
Muzeul de Artă „Ion-Ionescu Quintus”
Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 60 x 150 cm. Anul realizării lucrării 2012
Demersul artistic sub semnele căruia se dorește a fi situată această expoziție poate fi îngemănat cu încercarea de a da expresie unei revelații, a unei viziuni ce se situează în sfera transcendenței, dar în egală măsură se oglindește în cotidianul perceput nu atât ca elemente, ca întâmplări, ca povești, cât mai ales în forma sa de reprezentare.
Radu George SERAFIM, realizator de televiziune, critic de artă şi scriitor
Muzeul de Arta „Casa Simian”
Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză caşerată pe mucava, textele apartin vizitatorilor-asistenti.
Dimensiunea de 85 x 295 cm. Anul realizării lucrării 2012
Din aceste combinaţii şi tendinţe ale artistului rezultă farmecul pe care-l sesizez, al viziunii sale artistice delicate ca o amintire necesară ce i-a rămas din această etapă de cufundare într-o realitate fascinantă un respect pentru alegerea motivelor; un ochi care ierarhizează şi montează (într-un mod analog cu cel al unui regizor de film, un regizor al spaţiului plastic însă, în permanenţă metamorfoză şi expansiune) motivele modificate în funcţie de unitatea imaginii, cu unul sau mai multe centre de interes. În general lucrările lui Marius Cristea în ultima vreme, dar nu numai sunt dominate de o organizare muzicală a secvenţelor, a desfăşurării „timpilor” acţiunii nefiind vorba de o naraţie propriu-zisă, dar la el se întâmplă întotdeauna ceva greu de echivalat în cuvinte, care ne trezeşte spiritele, provocând acea stare de veghe şi de trăire cu mult patos.
Augustin LUCICI, muzeograf, directorul Galeriei de Artă „Rudolf Schweitzer – Cumpăna” din Piteşti
Muzeul Judetean Olt
Lucrarea este in formă de triptic cu titlul Flori din Pomul Vieții şi Izvorul Vieții ce face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, dimensiunile fiecărui fragment sunt de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 60 x 90 cm, anul/perioada realizării lucrării 2010-2012
Realitatea pe care o experimentează pictorul este o imagine în oglindă a propriilor sale aşteptări.
Artistul de azi, Marius Cristea, trăieşte într-o lume cu mare viteză de transformare, el nu îşi reţine energia, trece dincolo de personalitate pentru a locui în conştiinţa pură; ştie că arta adevărată se organizează din interior şi că ea cuprinde haosul şi ordinea deopotrivă.
Pentru că pictura pe care încercăm să o gândim nu este încătuşată în finit şi în limite, ea trebuie trăită şi simţită potrivit propriului ei conţinut, iar în lipsa artistului – acesta retrăgându-se treptat din conştiinţa noastră – rămânâne astfel ca o necesitate pe care privitorul încercă să o abordează ca pe „o zonă” cu specific individual sensibil.
Mistica lui Marius Cristea înseamnă cunoaşterea „lucrului ascuns”.
Preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici Filiala PiteştiProf. Gheorghe Dobrică, pictor
Muzeul-de-Artă Târgu-Jiu
Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 100 x 100 cm, Anul realizării lucrării 2012
Spaţiul metafizic al lui este o întindere golită de orice anecdotică, el se naşte acolo unde spaţialitatea este depăşită, tocmai pentru ca în cuprinsul lui, să se poată actualiza spiritul. Spaţiul metafizic al lui Marius Cristea este rarefiat, inactual aproape, deschis în toate zările, fără a deveni totuşi abstract, este un „strict necesar” al ideii, dar un „strict necesar” complet.
Marius Cristea crede în estetica transcendentală care nu poate cuprinde decât două elemente, şi anume: geometria spaţiului şi timpul.
Spaţiul metafizic realizat de Marius Cristea nu trebuie comentat, în acest spaţiu trebuie să te dizolvi până la imponderabilitate, până în clipa în care te vei simţi locuit de el ….
Preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici Filiala PiteştiProf. Gheorghe Dobrică, pictor
Centrul de Cultură „George Apostu”
Lucrarea este compusă din patru fragmente, cu titlul Flori de măr şi Tatăl Nostru din Izvorul Vieţii (148-158) si face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 90 x 120 cm, anul realizării lucrării este 2013
Muzeul Ţării Crişurilor
Lucrarea este compusă din şapte fragmente, cu titlul Flori de măr şi Tatăl Nostru din Izvorul Vieţii (148-158) si face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 90 x 150 cm, anul realizării lucrării este 2013
Muzeul „Vasile Pârvan”
Lucrarea face parte din colecţiile Tatăl Nostru şi Izvorul Vietii, tehnică acrilic pe pânză, cu dimensiunea totala de 120 x 150 cm, autor Marius CRISTEA Anul/perioada realizării lucrării 2014.
Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” BACĂU
Lucrare premiata la „Saloanele Moldovei” editia XXVII-a 2017
Lucrarea face parte din ciclul ,,Semnul Vieții”. tehnica folosită este acrilic pe policarbonat si print pe pânză, cu dimensiunea de 140 x 150 cm, anul realizării lucrării este 2017.
Marius Cristea jonglează construcţii teoretice itteniene într-o reţea cosmologică (Punct, linie, pată, formă, spaţiu).
Oana Tanase – Observator Cultural Nr. 72/2001
Muzeul de Arta Constanta
Lucrarea „001” fragment ce face parte din colecția „Flori din Gradina Raiului” în prezent în interiorul lucrării ,,Transport box’’.
Lucrarea „001”, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 30 x 30 cm, anul realizării lucrării este 2010
Lucrarea ,,Transport box’’, tehnica folosită este cutie infoliata, cu dimensiunea de 30 x 43 x 12,5 cm, anul realizării lucrării este 2015
Marius Cristea încearcă să ne transmită (şi reuşeşte), în ritm de culori complementare, aceeaşi stare de spirit pe care o vor fi avut-o „părinţii noştri”, Adam şi Eva, până la „izgonirea” pe Pământ.
Prof. ION PANTILIE, pictor
– Cafeneaua Literara Nr. 7/82/2010
Marius Cristea, Artist vizual
Uniunii Artiştilor Plastici