Caută
Close this search box.
[language-switcher]
Caută
Close this search box.

LUCRĂRI ÎN MUZEE

Muzeul „Grand Hotel Sofianu”

Lucrarea face parte din colecția „Flori din Gradina Raiului”, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 30 x 30 cm, anul realizării lucrării este 2010

Marius Cristea ne conduce silenţios prin Grădina Raiului în a VI-a zi a Genezei, ziua în care florile de măr nu erau încă fructe ale ispitei către Păcat.

Expoziţia deschisă la Galeria de Artă METOPA din Piteşti, sub acest generic, de către pictorul Marius Cristea este o demonstraţie de eleganţă, rafinament şi modernitate. Artistul propune, prin panotajul lucrărilor pe simeze, un ritm muzical, bazat pe şirul lui Fibonacci; astfel aşază sub forma polipticului

3, 5, 8, lucrări pe care le amplifică sau simplifică, în funcţie de dominanta cromatică.

Prof. ION PANTILIE, pictor

– Cafeneaua Literara  Nr. 7/82/2010

Muzeul Galeriei de Artă „Rudolf Schweitzer – Cumpăna”

Lucrarea este compusă din patru fragmente, face parte din colecţia Izvorul Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, anul realizării lucrării este 2012

-dimensiunea fiecărui fragment este de 30 x 30 cm

-dimensiunea dipticului este de 60 x 60 cm

-Fragmentul 090 cu textul Tatăl Nostru în Lb. Macedoneană din Izvorul Vieții este împreună cu fragmentul 059 (5) Flori din Izvorul Vieții

-Fragmentul 093 cu textul Tatăl Nostru în Lb. Slovacă din Izvorul Vieții este împreună cu fragmentul 068 (14) Flori din Izvorul Vieții

De la orice cuvânt poate începe o poveste din care să se desprindă în cele din urmă o idee. Germinația logosului și devenirea sa transfigurată, fară nicio îndoială, poate deveni sub semnele frumosului artă. Pot fi invocate nenumărate exemple pornind de la valoarea estetică pe care o avea în orientul îndepărtat caracterul, litera trasată în tuș pe o stampă, sau cuvântul bogat transformat în ornament în islam, până la caligramele lui Apollinaire de la începutul secolului trecut și suita exemplelor putem spune că nu are sfârșit.

Radu George SERAFIM

Muzeul Judetean „Teohari Antonescu ” Giurgiu
  • Lucrarea face parte din colecția Spirala Vieții; tehnica folosită este acrilic pe pânză
  • dimensiunea fiecărui fragment este de 30 x 30 cm
  • dimensiunea dreptunghiului este de 130 x 120 cm
  • anul execuției 2012

Lucrarea este formată din patru coloane ce au în componența lor câte patru fragmente, după cum urmează:

  • Fragmentul 099 cu textul Tatăl Nostru în limba Esperanto
  • Fragmentul 077 cu textul Tatăl Nostru în limba Latină
  • Fragmentul 086 cu textul Tatăl Nostru în limba Franceză
  • Fragmentul 085 cu textul Tatăl Nostru în limba Engleză
  • Fragmentul 109 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Coptă
  • Fragmentul 110 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Coptă
  • Fragmentul 111 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Coptă
  • Fragmentul 115 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Japoneză
  • Fragmentul 116 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Japoneză
  • Fragmentul 117 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Japoneză
  • Fragmentul 112 – 01  cu textul Tatăl Nostru în limba Coreană
  • Fragmentul 113 – 02  cu textul Tatăl Nostru în limba Coreană
  • Fragmentul 114 – 03  cu textul Tatăl Nostru în limba Coreană
  • Fragmentul 055 (1) Flori din Izvorul Vieții
  • Fragmentul 056 (2) Flori din Izvorul Vieții
  • Fragmentul 057 (3) Flori din Izvorul Vieții

Muzeul „Dunării de Jos” Călărași

Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 130 x 120 cm. Anul realizării lucrării 2012

– Fragmentul 078 cu textul Tatăl Nostru în limba Română

– Fragmentul 074 cu textul Tatăl Nostru în limba Aramaică cu alfabet cuneiform

– Fragmentul 075 cu textul Tatăl Nostru în limba Ebraică cu alfabet cuneiform

– Fragmentul 076 cu textul Tatăl Nostru în limba Aramaică Veche – transcrisă

– Fragmentul 100 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză

– Fragmentul 101 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză

– Fragmentul 102 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Chineză

– Fragmentul 103 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă

– Fragmentul 104 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă

– Fragmentul 105 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Arabă

– Fragmentul 106 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă

– Fragmentul 107 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă

– Fragmentul 108 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Slavonă

– Fragmentul 063 (9) Flori din Izvorul Vieţii

– Fragmentul 064 (10) Flori din Izvorul Vieţii

– Fragmentul 066 (12) Flori din Izvorul Vieţii 

Muzeul de Artă „Ion-Ionescu Quintus”

Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 60 x 150 cm. Anul realizării lucrării 2012

  • Fragmentul 118 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Română
  • Fragmentul 119 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Română
  • Fragmentul 120 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Română
  • Fragmentul 121 – 01 cu textul Tatăl Nostru în limba Aromână
  • Fragmentul 122 – 02 cu textul Tatăl Nostru în limba Aromână
  • Fragmentul 123 – 03 cu textul Tatăl Nostru în limba Aromână
  • Fragmentul 037 (1) Flori din Pomul Vieţii
  • Fragmentul 041 (5) Flori din Pomul Vieţii
  • Fragmentul 049 (13) Flori din Pomul Vieţii
  • Fragmentul 050 (14) Flori din Pomul Vieţii

Demersul artistic sub semnele căruia se dorește a fi situată această expoziție poate fi îngemănat cu încercarea de a da expresie unei revelații, a unei viziuni ce se situează în sfera transcendenței, dar în egală măsură se oglindește în cotidianul perceput nu atât ca elemente, ca întâmplări, ca povești, cât mai ales în forma sa de reprezentare.

Radu George SERAFIM, realizator de televiziune, critic de artă şi scriitor

Muzeul de Arta „Casa Simian”

Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză caşerată pe mucava, textele apartin vizitatorilor-asistenti.

Dimensiunea de 85 x 295 cm. Anul realizării lucrării 2012

Din aceste combinaţii şi tendinţe ale artistului rezultă farmecul pe care-l sesizez, al viziunii sale artistice delicate ca o amintire necesară ce i-a rămas din această etapă de cufundare într-o realitate fascinantă un respect pentru alegerea motivelor; un ochi care ierarhizează şi montează (într-un mod analog cu cel al unui regizor de film, un regizor al spaţiului plastic însă, în permanenţă metamorfoză şi expansiune) motivele modificate în funcţie de unitatea imaginii, cu unul sau mai multe centre de interes. În general lucrările lui Marius Cristea în ultima vreme, dar nu numai sunt dominate de o organizare muzicală a secvenţelor, a desfăşurării „timpilor” acţiunii nefiind vorba de o naraţie propriu-zisă, dar la el se întâmplă întotdeauna ceva greu de echivalat în cuvinte, care ne trezeşte spiritele, provocând acea stare de veghe şi de trăire cu mult patos.

Augustin LUCICI, muzeograf, directorul Galeriei de Artă „Rudolf Schweitzer – Cumpăna” din Piteşti

Muzeul Judetean Olt

Lucrarea este in formă de triptic cu titlul Flori din Pomul Vieții şi Izvorul Vieții ce face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, dimensiunile fiecărui fragment sunt de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 60 x 90 cm, anul/perioada realizării lucrării 2010-2012

  • Fragmentul 046 (10) Flori din Pomul Vieţii
  • Fragmentul 047 (11) Flori din Pomul Vieţii
  • Fragmentul 061 (7) Flori din Izvorul Vieţii
  • Fragmentul 081 cu textul Tatăl Nostru în limba Rusă
  • Fragmentul 062 (8) Flori din Izvorul Vieţii
  • Fragmentul 083 cu textul Tatăl Nostru în limba Bulgară

Realitatea pe care o experimentează pictorul este o imagine în oglindă a propriilor sale aşteptări.

Artistul de azi, Marius Cristea, trăieşte într-o lume cu mare viteză de transformare, el nu îşi reţine energia, trece dincolo de personalitate pentru a locui în conştiinţa pură; ştie că arta adevărată se organizează din interior şi că ea cuprinde haosul şi ordinea deopotrivă.

Pentru că pictura pe care încercăm să o gândim nu este încătuşată în finit şi în limite, ea trebuie trăită şi simţită potrivit propriului ei conţinut, iar în lipsa artistului – acesta retrăgându-se treptat din conştiinţa noastră – rămânâne astfel ca o necesitate pe care privitorul încercă să o abordează ca pe „o zonă” cu specific individual sensibil.

Mistica lui Marius Cristea înseamnă cunoaşterea „lucrului ascuns”.

Preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici Filiala PiteştiProf. Gheorghe Dobrică, pictor

Muzeul-de-Artă Târgu-Jiu

Lucrarea face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnică acrilic pe pânză, dimensiuni fiecărui fragment este de 30 x 30 cm, dimensiunea totală de 100 x 100 cm, Anul realizării lucrării 2012

  • Fragmentul 065 (11) Flori din Izvorul Vieţii
  • Fragmentul 072 cu textul Tatăl Nostru în limba Aramaică Veche
  • Fragmentul 079 cu textul Tatăl Nostru în limba Română cu alfabet Chiliric
  • Fragmentul 080 cu textul Tatăl Nostru în limba Greacă
  • Fragmentul 082 cu textul Tatăl Nostru în limba Georgiană
  • Fragmentul 084 cu textul Tatăl Nostru în limba Japoneză

Spaţiul metafizic al lui este o întindere golită de orice anecdotică, el se naşte acolo unde spaţialitatea este depăşită, tocmai pentru ca în cuprinsul lui, să se poată actualiza spiritul. Spaţiul metafizic al lui Marius Cristea este rarefiat, inactual aproape, deschis în toate zările, fără a deveni totuşi abstract, este un „strict necesar” al ideii, dar un „strict necesar” complet.

Marius Cristea crede în estetica transcendentală care nu poate cuprinde decât două elemente, şi anume: geometria spaţiului şi timpul.

Spaţiul metafizic realizat de Marius Cristea nu trebuie comentat, în acest spaţiu trebuie să te dizolvi până la imponderabilitate, până în clipa în care te vei simţi locuit de el ….

Preşedintele Uniunii Artiştilor Plastici Filiala PiteştiProf. Gheorghe Dobrică, pictor

Centrul de Cultură „George Apostu”

Lucrarea este compusă din patru fragmente, cu titlul Flori de măr şi Tatăl Nostru din Izvorul Vieţii (148-158) si face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 90 x 120 cm, anul realizării lucrării este 2013

  • Fragmentul 049 (43) Flori din Izvorul Vieţii (90 x 90 cm)
  • Fragmentul 153 cu textul Tatăl Nostru în limba Maghiară (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 154 cu textul Tatăl Nostru în limba Finlandeză (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 155 cu textul Tatăl Nostru în limba Română (30 x 30 cm)

Muzeul Ţării Crişurilor

Lucrarea este compusă din şapte fragmente, cu titlul Flori de măr şi Tatăl Nostru din Izvorul Vieţii (148-158) si face parte din colecţia Spirala Vieţii, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 90 x 150 cm, anul realizării lucrării este 2013

  • Fragmentul 048 (42) Flori din Izvorul Vieţii (90 x 90 cm)
  • Fragmentul 050 (1) Text inexistent din Izvorul Vieţii (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 051 (2) Text inexistent din Izvorul Vieţii (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 052 (3) Text inexistent din Izvorul Vieţii (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 156 cu textul Tatăl Nostru în limba Germană (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 157 cu textul Tatăl Nostru în limba Spaniolă (30 x 30 cm)
  • Fragmentul 158 cu textul Tatăl Nostru în limba Portugheză (30 x 30 cm)

Muzeul „Vasile Pârvan”

Lucrarea face parte din colecţiile Tatăl Nostru  şi Izvorul Vietii, tehnică acrilic pe pânză, cu dimensiunea totala de 120 x 150 cm, autor Marius CRISTEA Anul/perioada realizării lucrării 2014.

  • Fragmentul 163 cu textul Tatăl Nostru în limba Română, 30×30 cm
  • Fragmentul 164 cu textul Tatăl Nostru în limba Engleză, 30×30 cm
  • Fragmentul 165 cu textul Tatăl Nostru în limba Rusă, 30×30 cm
  • Fragmentul 166 cu textul Tatăl Nostru în limba Ucrainiană, 30×30 cm
  • Fragmentul 167 (detaliul 1) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 168 (detaliul 2) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 169 (detaliul 3) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 170 (detaliul 4) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 171 (detaliul 5) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 172 (detaliul 6) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 173 (detaliul 7) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 174 (detaliul 8) Floare din Izvorul Vieţii, 30×30 cm
  • Fragmentul 175 (detaliul 9) Floare din Izvorul Vieţii, 60×120 cm

Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” BACĂU

Lucrare premiata la „Saloanele Moldovei” editia XXVII-a 2017

Lucrarea face parte din ciclul ,,Semnul Vieții”. tehnica folosită este acrilic pe policarbonat si print pe pânză, cu dimensiunea de 140 x 150 cm, anul realizării lucrării este 2017.

Marius Cristea jonglează construcţii teoretice itteniene într-o reţea cosmologică (Punct, linie, pată, formă, spaţiu).

Oana Tanase – Observator Cultural Nr. 72/2001

Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud

Lucrarea face parte din colecţia Face to face, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 30 x 30 cm, anul realizării lucrării este 2017

Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud

Lucrarea face parte din colecţia Face to face, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 35 x 50 cm, anul realizării lucrării este 2017

Muzeul de Arta din Cluj-Napoca

Lucrarea face parte din colecţia ,,Semnul Vieții”, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 100 x 100 cm, anul realizării lucrării este 2015

Muzeul de Arta Constanta

Lucrarea „001” fragment ce face parte din colecția „Flori din Gradina Raiului” în prezent în interiorul lucrării ,,Transport box’’.

Lucrarea „001”, tehnica folosită este acrilic pe pânză, cu dimensiunea de 30 x 30 cm, anul realizării lucrării este 2010

Lucrarea ,,Transport box’’, tehnica folosită este cutie infoliata, cu dimensiunea de 30 x 43 x 12,5 cm, anul realizării lucrării este 2015

Marius Cristea încearcă să ne transmită (şi reuşeşte), în ritm de culori complementare, aceeaşi stare de spirit pe care o vor fi avut-o „părinţii noştri”, Adam şi Eva, până la „izgonirea” pe Pământ.

Prof. ION PANTILIE, pictor

– Cafeneaua Literara  Nr. 7/82/2010

Coordonator:

Marius Cristea, Artist vizual

Uniunii Artiştilor Plastici

Biblioteca Academiei Române

error: Content is protected !!